گزارش عملکرد کتابخانه بیمارستان شهید بهشتی امیرالمومنین)ع( 

از تاریخ01/01/1399 لغایت30/12/1399

با توجه به این که بیمارستان شهید بهشتی امیرالمومنین(ع( در طول این زمان جز ء مراکز درمانی اصلی کرونا محسوب می گردد .

فعالیت های کتابخانه به شرح زیر می باشد: 

 

1- فعالیت های آموزشی

  • برگزاری وبینار ها و آموزش مراجعه کنندگان
  • تشکیل جلسات مورنینگ در ادب کانکت و ارسال لینک برای اساتید و دانشجویان  
  • همکاری با گروه های آموزشی بیمارستان
  • برگزاری آزمون آسکی در واحد سایت  
  • برگزاری امتحانات پایان دوره ای دانشجویان  
  • همکاری با واحد آموزش در مورد مراقبت از آزمون ها 
  • تهیه عکس های کتب مرجع و ارسال آنها برای مراجعه کنندگان

 

2- رشد مجموعه کتابخانه) خرید و اهدا(

  • تعداد نسخه کتاب لاتین: خرید نداشتیم ، اهدا 10نسخه 
  • تعداد نسخه کتاب فارسی: خرید نداشتیم ، اهدا 250 نسخه 
  • تعداد عنوان لوح فشرده:0
  • تعداد عنوان پایان نامه: 0
  • تعداد عنوان کتاب الکترونیک: 20 کتاب و 150 مورد مقاله

 

 

 

3- ارزیابی مجموعه کتابخانه

  • وجین : 300 عنوان که از مجموع کتاب های اهدایی هم انتخاب شده بود .
  • صحافی :0 ، اگر کتابی نیاز به تعمیرات داشت بنده اصلاح کردم .
  • رف خوانی:  پروژه رف خوانی انجام پذیرفت .

 

4- خدمات بخش های کتابخانه:  

  • امانت: 1596 نسخه کتب لاتین و فارسی 
  • عضویت : 100 مورد پرسنل و دانشجو 
  • تسویه حساب : 110 مورد پرسنل و دانشجو  

 

5- بخش علم سنجی

  • ارسال لیست مجلات پیشنهادی به گروههای آموزشی دانشکده: *
  • تعیین اعبتار مجلات و بررسی پایگاه های ایندکس کننده آنها برای کابران: *
  • راهنمایی در ساخت و ویرایش پروفایل علمی اعضای هیات علمی جدید: *
  • آموزش و رفع اشکال اعضای هیات علمی : انجام شد 
  • اصلاح و بارگذاری اطلاعات روزآمد در وب پیج کتابخانه: انجام شد
  • ارائه گزارش مقالات ارائه شده در سامانه Eprint :*  

 

6- بخش مرجع و اطلاع رسانی

  • جستجو و بازیابی مقالات و پایان نامه برای کاربران : انجام شد 
  • تهیه استراتژی جستجو برای کاربران : انجام شد 
  • ثبت و بررسی فایل پایان نامه ها از نظر مطابقت با شیوه نامه نگارش : *
  • نمایه سازی پایان نامه : *
  • جستجو و بازیابی خدمات تحویل مدرک برای کاربران : انجام شد 
  • بارگذاری فایل های الکترونیک طرح های تحقیقاتی : *

 

 

7- بخش مجموعه سازی

  • نیازسنجی تهیه منابع کتابخانه از طریق بررسی طرح درس، منابع بورد تخصصی و درخواست کاربران و احساس نیاز کتابداران کتابخانه: فرم تهیه شده و با اعضای هیات علمی به اشتراک گذاشته شده. 
  • شرکت در کارگاههای آموزشی
  • تهیه گزارش های مربوط به عملکرد کتابخانه ،پایش عملیاتی، خرید منابع کتابخانه ،میزان مدارک و اعضا ،بازدید هیات بورد ، رف خوانی: طبق درخواست مسئول مربوطه ارجاع داده شده است.

انجام امور روتین کتابخانه ، چسباندن لیبل و بارکد برای کتابها ، پیگیری درخواست خرید کتب فارسی و لاتین

 

8- سایت  

-بارگزاری و اخبار و اطلاعات سایت کتابخانه  

  • بارگزاری و اخبار و اطلاعات سایت کرونا ویروس  
  • پیگیری برای ارتقاء سیستم های سایت
  • سرویس سیستم های واحد سایت  
  • پیگیری وای فای  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9- موارد دیگر 

  • نظارت بر سالن مطالعه  
  • جابه جایی قفسه ها و مرتب کردن کتب
  • پیگیری کتب دیرکردی و تماس با اعضا برای بازگرداندن مدارک  
  • بازدید از پاویون ها و دپارتمان ها برای بازگرداندن مدارک به کتابخانه  
  • نمایشگاه کتب وجینی  
  • تعبیه بخش قرنطینه کتب بازگشتی
  • اجرای پروتکل های بهداشتی مواجه با کرونا و استفاده از وسایل تجهیزات حفاظت فردی و قرار دادن محلول ضدعفونی کننده روی میز کتابدار
  • دادن ماسک به مراجعه کننده فاقد ماسک
  • تعیین بخشی از کتابخانه برای نگهداری کتاب های وجینی و تفکیک کامل آنها از کتابهای قابل امانت

 

 

 

 

 

 

 

 مسئول کتابخانه

 زکیه محمد میرزایی