گزارش عملکرد کتابخانه بیمارستان شهید بهشتی – امیرالمومنین)ع(
از تاریخ01/01/1399 لغایت30/12/1399
با توجه به این که بیمارستان شهید بهشتی – امیرالمومنین(ع( در طول این زمان جز ء مراکز درمانی اصلی کرونا محسوب می گردد .
فعالیت های کتابخانه به شرح زیر می باشد:
1- فعالیت های آموزشی
- برگزاری وبینار ها و آموزش مراجعه کنندگان
- تشکیل جلسات مورنینگ در ادب کانکت و ارسال لینک برای اساتید و دانشجویان
- همکاری با گروه های آموزشی بیمارستان
- برگزاری آزمون آسکی در واحد سایت
- برگزاری امتحانات پایان دوره ای دانشجویان
- همکاری با واحد آموزش در مورد مراقبت از آزمون ها
- تهیه عکس های کتب مرجع و ارسال آنها برای مراجعه کنندگان
2- رشد مجموعه کتابخانه) خرید و اهدا(
- تعداد نسخه کتاب لاتین: خرید نداشتیم ، اهدا 10نسخه
- تعداد نسخه کتاب فارسی: خرید نداشتیم ، اهدا 250 نسخه
- تعداد عنوان لوح فشرده:0
- تعداد عنوان پایان نامه: 0
- تعداد عنوان کتاب الکترونیک: 20 کتاب و 150 مورد مقاله
3- ارزیابی مجموعه کتابخانه
- وجین : 300 عنوان که از مجموع کتاب های اهدایی هم انتخاب شده بود .
- صحافی :0 ، اگر کتابی نیاز به تعمیرات داشت بنده اصلاح کردم .
- رف خوانی: پروژه رف خوانی انجام پذیرفت .
4- خدمات بخش های کتابخانه:
- امانت: 1596 نسخه کتب لاتین و فارسی
- عضویت : 100 مورد پرسنل و دانشجو
- تسویه حساب : 110 مورد پرسنل و دانشجو
5- بخش علم سنجی
- ارسال لیست مجلات پیشنهادی به گروههای آموزشی دانشکده: *
- تعیین اعبتار مجلات و بررسی پایگاه های ایندکس کننده آنها برای کابران: *
- راهنمایی در ساخت و ویرایش پروفایل علمی اعضای هیات علمی جدید: *
- آموزش و رفع اشکال اعضای هیات علمی : انجام شد
- اصلاح و بارگذاری اطلاعات روزآمد در وب پیج کتابخانه: انجام شد
- ارائه گزارش مقالات ارائه شده در سامانه Eprint :*
6- بخش مرجع و اطلاع رسانی
- جستجو و بازیابی مقالات و پایان نامه برای کاربران : انجام شد
- تهیه استراتژی جستجو برای کاربران : انجام شد
- ثبت و بررسی فایل پایان نامه ها از نظر مطابقت با شیوه نامه نگارش : *
- نمایه سازی پایان نامه : *
- جستجو و بازیابی خدمات تحویل مدرک برای کاربران : انجام شد
- بارگذاری فایل های الکترونیک طرح های تحقیقاتی : *
7- بخش مجموعه سازی
- نیازسنجی تهیه منابع کتابخانه از طریق بررسی طرح درس، منابع بورد تخصصی و درخواست کاربران و احساس نیاز کتابداران کتابخانه: فرم تهیه شده و با اعضای هیات علمی به اشتراک گذاشته شده.
- شرکت در کارگاههای آموزشی
- تهیه گزارش های مربوط به عملکرد کتابخانه ،پایش عملیاتی، خرید منابع کتابخانه ،میزان مدارک و اعضا ،بازدید هیات بورد ، رف خوانی: طبق درخواست مسئول مربوطه ارجاع داده شده است.
انجام امور روتین کتابخانه ، چسباندن لیبل و بارکد برای کتابها ، پیگیری درخواست خرید کتب فارسی و لاتین
8- سایت
-بارگزاری و اخبار و اطلاعات سایت کتابخانه
- بارگزاری و اخبار و اطلاعات سایت کرونا ویروس
- پیگیری برای ارتقاء سیستم های سایت
- سرویس سیستم های واحد سایت
- پیگیری وای فای
9- موارد دیگر
- نظارت بر سالن مطالعه
- جابه جایی قفسه ها و مرتب کردن کتب
- پیگیری کتب دیرکردی و تماس با اعضا برای بازگرداندن مدارک
- بازدید از پاویون ها و دپارتمان ها برای بازگرداندن مدارک به کتابخانه
- نمایشگاه کتب وجینی
- تعبیه بخش قرنطینه کتب بازگشتی
- اجرای پروتکل های بهداشتی مواجه با کرونا و استفاده از وسایل تجهیزات حفاظت فردی و قرار دادن محلول ضدعفونی کننده روی میز کتابدار
- دادن ماسک به مراجعه کننده فاقد ماسک
- تعیین بخشی از کتابخانه برای نگهداری کتاب های وجینی و تفکیک کامل آنها از کتابهای قابل امانت
مسئول کتابخانه
زکیه محمد میرزایی